Konfiguracja reguły oddzwaniania (stary widok)

Zdefiniuj regułę automatycznego ustanawiania ponownego kontaktu w przypadku, gdy konsultant wcześniej nie dodzwonił się do klienta.


Jeśli szukasz instrukcji do nowego widoku reguł oddzwaniania znajdziesz go tutaj.


Będąc w panelu administratora, w celu utworzenia nowej reguły lub edycji już istniejącej należy otworzyć okno edycji reguł. Jest ono dostępne pod menu Kampanie > Reguły oddzwaniania

W otwartym oknie będą dostępne poniżej wymienione opcje:

  • Dodaj – tworzy nową regułę.
  • Edytuj – uruchamia edycję zaznaczonej reguły.
  • Usuń – usuwa regułę.
  • Skopiuj – tworzy kopię zaznaczonej reguły wraz ze wszystkimi ustawieniami.

Aby usunąć taką regułę należy ją odpiąć w edycji kampanii (informacja jak to zrobić znajduje się w dalszej części instrukcji).

Po naciśnięciu Dodaj, pojawi się okno definiowania reguły oddzwaniania. Po otworzeniu edycji lub przy tworzeniu nowej reguły zostanie wyświetlone poniższe okno.

W górnej części są widoczne pola:

  • Nazwa reguły.
  • Opis.

Wybierz regułę, według której system będzie automatycznie ustawiał ponowny kontakt w przypadku braku kontaktu z klientem.


Pierwsza z nich to reguła uwzględniająca powód braku kontaktu. Zaznacz, jeśli chcesz, aby system ustawiał różny czas oddzwonienia dla każdego statusu połączenia. Przykład poniżej:

Rekord zostanie zamknięty w związku z sumaryczną ilością statusów „Zajęty” równym 4.

  •  Połączenie z rekordem miało statusy (chronologicznie):

- 1 zajęty

- 2 nieodebrany

- 1 zajęty

- 1 błędny

- 2 nieodebrany

- 2 błędne

Rekord zostanie zamknięty w związku z sumaryczną ilością prób równą 11. Zadziała tutaj reguła z pola „Nie więcej nieudanych prób kontaktu niż:”.

Odebranie połączenia zeruje ilość zliczonych statusów nieodebranych! Oznacza to, że jeżeli rekord ma zostać zamknięty po czterech nieodebranych połączeniach i po trzecim połączeniu nastąpi połączenie odebrane to następnie znowu muszą wystąpić cztery nieodebrane połączenia aby zamknąć rekord. 

• Połączenie z rekordem miało statusy (chronologicznie): 

- 3 nieodebrany 

- 1 odebrane 

- 3 nieodebrany 

- 1 odebrane 

- 3 nieodebrany 

- 1 odebrane 

- 4 nieodebrany 

Rekord zostanie zamknięty w związku z ilością prób połączeń o statusie „nieodebrane” równą cztery.

Powyższe, ewentualne trudności z zdefiniowaniem kiedy rekord ma zostać zamknięty rozwiązuje druga opcja czyli reguła nieuwzględniająca powodu braku kontaktu. Po określonej ilości prób rekord jest po prostu zamykany. Należy jednak pamiętać, że musi nastąpić o jedną próbę więcej niż wpisana wartość. W przypadku zrzutu ekranu są to 4 próby nieudane.

Następną, edytowalną opcją jest czas, po którym ma zostać ustawiony ponowny kontakt w przypadku nieodebrania połączenia. Jak widać na załączonym zrzucie ekranu, czas po którym ma zostać wykonane następne połączenie może być stały, tzn. może być wpisana jedna wartość. Każdy ponowny kontakt będzie ustawiony w takim samym odstępie czasu od nieudanego połączenia. Można również wpisać kilka wartości po przecinku. Wtedy kolejne ponowne kontakty będą wykonywane w kolejnych odstępach czasu.

Kolejną możliwością konfiguracji reguły oddzwaniania jest zdefiniowanie reguły dla wykrywania poczty głosowej.

Reguła jest uruchamiana tylko w kampaniach z trybem wydzwaniania PREDICTIVE i zawsze posiada wyższy priorytet niż reguła zdefiniowana powyżej.

Zasadą działania tej reguły jest wydzwanianie klienta maksymalnie zdefiniowaną liczbą prób kontaktu, natomiast system bierze pod uwagę pocztę głosową. Oznacza to, że jeśli system rozpozna pocztę głosową, wtedy aktywuje się reguła oddzwaniania i automatycznie ustawia ponowny kontakt do tego klienta.

Poniżej reguł dotyczących ilości połączeń nieodebranych do zamknięcia oraz czasu recalli znajduje się opcja, która zamyka rekord w przypadku udanych połączeń.

Możesz zaznaczyć opcję Sprawdź numer GSM w przypadku statusu FAILED. Będzie to oznaczało automatyczne sprawdzenie numeru przez funkcję HLR (Home Local Register), czy numer jest aktywny. 

Pamiętaj, funkcja jest dodatkowo płatna za każde sprawdzenie numeru. 

Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Proszę spróbować później