Kolejność wydzwaniania rekordów

Platforma Welyo posiada możliwość zdefiniowania strategii wydzwaniania rekordów. Strategie te mogą być użyte tylko dla trybów automatycznych i półautomatycznych (predictive, progressive i half progressive).

Założeniem jest możliwość samodzielnego zdefiniowania w jaki sposób będą wydzwanianie kontakty w kampaniach. Dzięki czemu Administrator ma większa kontrolę nad typami rekordów, które mają być wydzwonione w pierwszej kolejności. Można zdefiniować dowolną liczbę strategii wydzwaniania rekordów. W jednej kampanii można użyć tylko jednej strategii wydzwaniania rekordów.


Konfiguracja strategii kolejności wydzwaniania rekordów

Kolejność wydzwaniania rekordów jest możliwa do skonfigurowania z poziomu Administratora. Aby móc skonfigurować szablon należy wybrać z Menu Głównego Administracja > Kolejność wydzwaniania rekordów

Po wybraniu powyższej opcji pojawi się okno konfiguracji kolejności wydzwaniania rekordów.

Aby stworzyć nową strategię wydzwaniania rekordów należy wcisnąć przycisk “Dodaj” (Rys.2)


Po kliknięciu “Dodaj” można nadać nazwę szablonu kolejności wydzwaniania rekordów w polu Nazwa szablonu oraz wprowadzić wartości procentowe jakie mają być uwzględnione w skonfigurowanym szablonie. Wartości procentowe można ustawić poprzez przesunięcie suwaków w lewo (pomniejszenie ilości procentowej) lub w prawo (zwiększenie ilości procentowej). Procenty można również ustawić poprzez klawiaturę komputera klikając w pole gdzie wyświetlają się wartości procentowe. 

Jeżeli wpisana zostanie wartość przekraczająca 100% - system automatycznie przekształci wpisane wartości na 100% i wyzeruje wartości w pozostałych parametrach.

Strategie można tworzyć dowolnie z pośród następujących typów połączeń:

rekordy bez recalli – rekordy, które nie mają ustawionego żadnego ponownego kontaktu w systemie. 

recale prywatne - rekordy, które są przypisane jako prywatne.

recalle nieprywatne – rekordy, które mają ustawiony klasyfikator niesystemowy oznaczający ponowny kontakt oraz nie są przypisane jako prywatne

recalle systemowe – rekordy, które mają ustawiony systemowy klasyfikator oznaczający ponowny kontakt

Dodatkowo przy każdym recallu można ustawić według jakiej strategii powinny być przydzielane recalle:  

Najpierw najnowsza

Najpierw przeterminowane

Powyższe strategie można wybrać z listy rozwijanej, która znajduje się po prawej stronie od suwaków definiujących wartości dla racalli. (



Po stworzeniu odpowiedniej strategii kliknij przycisk “Zapisz” aby utworzy nowy szablon strategii wydzwaniania rekordów. Administrator może utworzyć dowolną liczbę szablonów strategii kolejności wydzwaniania rekordów.

W przypadku kiedy użytkownik ustawi w którymś z pól wartość 0%, przy zapisie dostanie informację i czy na pewno chce zapisać taką konfigurację: 

"Pole {field} zostało ustawione na 0%, co oznacza, że te recalle nie będą przydzielane do agentów. Czy na pewno chcesz zapisać tę konfigurację?"

System jest tak zabezpieczony, że suma wszystkich procentów użytych w konfiguracji zawsze musi dawać 100%. Każda zmiana suwaka, która mogłaby spowodować, że suma procentowa wszystkich wyniesie więcej niż 100%, spowoduje proporcjonalne obniżenie pozostałych wartości.

Kolejność wydzwaniania rekordów w kampanii

W ustawieniach Kampanii, w zakładce Outbound w sekcji Parametry połączeń, po wybraniu jednego z powyższych trybów wydzwaniania pojawi się możliwość wyboru szablonu strategii wydzwaniania rekordów. Strategię wydzwaniania rekordów można wybrać z listy rozwijanej, gdzie są dostępne wszystkie szablony wcześniej zdefiniowanych kolejności wydzwaniania rekordów. 

W jednej kampanii może być użyta tylko jedna strategia wydzwaniania rekordów. 

Strategie wydzwaniania rekordów można wybrać w ustawieniach kampanii Outbound tylko przy automatycznym lub półautomatycznym trybie wydzwaniania:

  •          half progressive
  •          progressive
  •          predictive

oraz w jedynym trybie wydzwaniania ręcznego:

  •           preview
Działanie kolejności wydzwaniania rekordów zależy od trybu wydzwaniania. Możemy skonfigurować strategię wydzwaniania rekordów w kampaniach automatycznych i półautomatycznych takich jak: predictive, progressive, half progressive. W tych trybach wydzwaniania dana strategia dobiera paczkę z wszystkich rekordów do wydzwonienia na podstawie ustawionych procentów. Po każdym telefonie paczka jest aktualizowana w taki sposób, żeby zawsze stosunek procentowy danych kontaktów do wydzwonienia była spójna ze strategią.
W przypadku trybu wydzwaniania preview - także możemy ustawić strategię wydzwaniania rekordów - działa to wówczas w taki sposób: w kampanii przy trybie wydzwaniania preview ustawiamy wielkość paczki do wydzwonienia. Na podstawie strategii wydzwaniania rekordów, która została wybrana dla danej kampanii paczka rekordów jest tworzona zgodnie ze stosunkami procentowymi zawartymi w danej strategii.
Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Proszę spróbować później