Internacjonalizacja wiadomości e-mail w zgłoszeniach

Moduł Welyo Desk udostępnia funkcję internacjonalizacji panelu. Ma ona za zadanie wysyłać wiadomości w języku adekwatnym do narodowości klienta, bez względu na to, w jakim języku agent pracuje z panelem Welyo. Użytkownik sam może definiować i tłumaczyć poszczególne parametry zgłoszeń. 


Konfiguracja parametrów zgłoszeń 

Konfiguracja automatycznych odpowiedzi poza godzinami pracy (polityka SLA)

Konfiguracja języka kolejki, kampanii i rekordu

Wgrywanie rekordów z pliku

Konfiguracja szablonów e-mail

Konfiguracja automatycznych odpowiedzi w trakcie godzin pracy


Konfiguracja parametrów zgłoszeń 

Aby skonfigurować internacjonalizację typów dla zgłoszeń, w panelu Administratora przejdź do Kampanie > Zgłoszenia > Typy zgłoszeń. 

W wyświetlonym oknie dostępne są zakładki z poszczególnymi językami. Dostępne języki to język polski, angielski, niemiecki, czeski oraz rumuński

W pierwszej zakładce - polskiej zdefiniuj nowe typy zgłoszeń, edytuj lub usuń istniejące.

Po wprowadzeniu parametrów, przejdź do następnej zakładki (EN). W tym miejscu w kolumnie Tłumaczenie wpisz angielskie znaczenia zdefiniowanych typów tłumaczenia. 

Jeśli nie wpiszesz angielskich fraz, będą one wyświetlane w języku docelowym, czyli w tym przypadku w języku polskim. 

Następnie uzupełnij pozostałe zakładki w języku adekwatnym do jej nazwy i zapisz ustawienia.

Analogicznie zdefiniuj parametry dla statusów oraz priorytetów zgłoszeń, dostępnych w menu Kampanie > Zgłoszenia


Konfiguracja automatycznych odpowiedzi poza godzinami pracy (polityka SLA)

Aby zdefiniować automatyczne odpowiedzi poza godzinami pracy,  przejdź do edycji polityki SLA. Zdefiniuj ustawienia polityki SLA w pierwszej zakładce, a w następnych dodaj tłumaczenia adekwatne do nazwy zakładki.

Aby skonfigurować internacjonalizację automatycznych odpowiedzi po godzinach pracy, w pierwszej zakładce przejdź do ustawień dodatkowych, klikając ikonę w kolumnie Więcej opcji

Przejdź do ustawień automatycznej odpowiedzi mailowej i zdefiniuj treść wiadomości dla każdej z zakładek. 

W zależności od języka ustawionego dla danego klienta, w takim języku system wyśle do niego automatyczną wiadomość po godzinach pracy agentów. 

Po skonfigurowaniu wszystkich pól dla polityki SLA, zapisz ustawienia.


Konfiguracja języka kolejki, kampanii i rekordu

Język kolejki jest istotny w przypadku, gdy kampania korzysta z automatycznych odpowiedzi. Przykładowo, jeśli klient wysyła wiadomość na skrzynkę mailową z kolejką dedykowaną dla języka angielskiego, system rozpozna język i wyśle automatyczną wiadomość do klienta właśnie w tym języku.

Dodatkowo, opcja ustawienia języka kolejki jest przydatna, kiedy firma prowadzi obsługę zgłoszeń w kilku językach. Możesz wtedy do kolejki z danym językiem dodać agentów obsługujących klientów właśnie w tym języku. 

Aby ustawić język kolejki, w panelu Administratora przejdź do menu Kampanie > Kolejki > dodaj nową lub edytuj istniejącą. 

W zakładce Ogólne wybierz język kolejki. Możesz wybrać język polski, angielski, niemiecki, czeski lub rumuński. 

Aby ustawić język kampanii, w panelu Administratora przejdź do menu Kampanie > Kampanie > edycja kampanii zgłoszeniowej lub nowa


W zakładce Podstawowe parametry przejdź do obszaru Parametry obsługi rekordów i wybierz język kampanii. Możesz wybrać język polski, angielski, niemiecki, czeski lub rumuński. 

Po skonfigurowaniu, zapisz ustawienia kampanii.

Aby ustawić język dla rekordu, zaznacz kampanię zgłoszeniową i kliknij Podgląd. W wyświetlonym oknie możesz edytować istniejące rekordy lub dodać nowe. 

W przypadku edycji lub dodawania pojedynczego rekordu, w zakładce Podstawowe, przejdź do obszaru Pola specjalne i wybierz język rekordu. Możesz wybrać język polski, angielski, niemiecki, czeski lub rumuński.  

Pamiętaj, przy dodawaniu nowego rekordu, językiem domyślnym jest język kampanii.



Konfiguracja szablonów e-mail

Internacjonalizacja szablonów mailowych umożliwia wysyłanie wiadomości do klienta w języku adekwatnym do języka wybranego na rekordzie. Dzięki internacjonalizacji agent ma do wyboru tylko jeden szablon z listy, który jest zredagowany w kliku językach. 

Aby przejść do konfiguracji szablonów wiadomości e-mail, w panelu Administratora przejdź do menu Kampanie > Kampanie > Edycja wybranej kampanii zgłoszeniowej lub nowa

W wyświetlonym oknie przejdź do zakładki Mail. W obszarze Redagowanie dodaj nowy szablon mailowy lub edytuj istniejący. 

W wyświetlonym oknie dostępne są zakładki w języku polskim, angielskim, niemieckim, czeskim i rumuńskim. 

W pierwszej zakładce zredaguj nazwę szablonu i temat. Uzupełnij treść wiadomości. Możesz dodać stopkę oraz załączniki.

Po zdefiniowaniu wszystkich pól w pierwszej zakładce, przejdź do zakładki angielskiej (EN). Przetłumacz tekst wiadomości w języku polskim na język angielski. 

Do każdego szablonu możesz dodać załącznik w języku zgodnym do redagowanego.

Analogicznie wypełnij zakładki z pozostałymi językami. Jeśli Twoja firma nie obsługuje klientów w którymś z języków, nie musisz jej wypełniać.  System będzie wysyłał wiadomości w języku zgodnym z językiem rekordu, a jeśli nie będzie zdefiniowany - z językiem kampanii. 

Po skonfigurowaniu wszystkich pól zapisz ustawienia szablonu. Następnie, aby ustawienia zostały zapamiętane, zapisz ustawienia kampanii.

Konfiguracja automatycznych odpowiedzi w trakcie godzin pracy

Aby skonfigurować automatyczne odpowiedzi w trakcie godzin pracy, w edycji kampanii przejdź do zakładki Zgłoszenia. W obszarze Dodatkowe ustawienia zaznacz checkbox Automatyczne odpowiedzi i kliknij Konfiguracja. 

Dodaj nową pozycję lub edytuj wcześniej zdefiniowaną i przejdź do obszaru redagowania. 

Wpisz temat automatycznej wiadomości oraz treść, jaka ma być wysłana do klienta. Możesz skorzystać z gotowych pól, które są uzupełniane automatycznie przez system.

Po zdefiniowaniu wszystkich pól w pierwszej zakładce, analogicznie postępuj w kolejnych zakładkach językowych, uwzględniając odpowiedni język. 

Analogicznie, jak w przypadku szablonów mailowych, jeśli Twoja firma nie obsługuje klientów w którymś z języków, nie musisz jej wypełniać.  

Zapisz konfigurację automatycznych odpowiedzi, a następnie zapisz ustawienia kampanii.

Twoja kampania jest gotowa do pracy w różnych językach.

Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Proszę spróbować później