HLR w kampanii
Co to za funkcjonalność?
Funkcja HLR umożliwia automatyczne sprawdzanie dostępności numerów GSM przed ich wydzwonieniem w kampanii. Dzięki niej system weryfikuje, czy dany numer jest aktywny, a następnie podejmuje odpowiednie działania – np. usuwa numer, oznacza go klasyfikatorem lub przekazuje do wydzwonienia. Pozwala to ograniczyć połączenia na nieaktywne numery i zwiększyć skuteczność kampanii wychodzącej.
Konfiguracja w Welyo
- Aby skonfigurować sprawdzanie numerów przez HLR, z poziomu panelu Administratora przechodzimy:
Kampanie > Kampanie > Wybrana kampania > Edytuj

- Przechodzimy do zakładki Outbound do sekcji Sprawdzanie dostępności numerów.

- Wybieramy opcję Dodaj, następnie konfigurujemy parametry tabeli.
Szczegółowe omówienie widoku konfiguracji HLR
Status
W tej kolumnie konfigurujemy dla jakiego statusu weryfikacji mają zostać wykonane dalsze akcje.

Aktywny – wykonanie połączenia na numer jest możliwe.
Nieaktywny – wykonanie połączenia na numer jest niemożliwe.
Błąd – wystąpienie błędu podczas weryfikacji w bazach operatorów GSM.
Nieosiągalny - telefon jest wyłączony, znajduje się poza zasięgiem sieci lub zablokowany.
Blokada połączeń - automatyczne odrzucanie połączeń z wybranych numerów lub grup numerów, blokadę ustawia użytkownik numeru docelowego.
Przeniesiony
Definiujemy warunek - numer przenoszony między sieciami

Dowolny – uwzględnia numery przeniesione, jak i nieprzeniesione,
Tak - numer został przeniesiony z innej sieci.
Nie - numer nie został przeniesiony z innej sieci.
Operator
Definiujemy warunek - aktualny operator numeru.

Dowolny - uwzględniamy wszystkich operatorów
T Mobile / Plus /Play / Orange - operatorzy telekomunikacyjni polskich numerów GSM
Akcja
Definiujemy akcję, jaka ma zostać wykonana dla weryfikacji spełniającej warunki z wiersza.

Dzwoń - przekazuje rekord z numerem do wydzwonienia konsultantowi
Ustaw klasyfikator - ustawia klasyfikator na rekordzie zgodnie z konfiguracją
Usuń numer - usuwa numer z danych kontaktowych rekordu
Parametr
Z tego poziomu wybieramy, jaki klasyfikator ma zostać nadany na rekordzie.

Pole jest aktywne tylko jeśli w kolumnie Akcja wybraliśmy opcję Ustaw klasyfikator.
Sprawdzaj dostępność wszystkich numerów GSM dodawanych na rekordach (HLR)

Opcja Sprawdzaj dostępność wszystkich numerów GSM dodawanych na rekordach (HLR) spowoduje, że każdy numer (dodany pojedynczo czy masowo) zostanie sprawdzony przed wydzwonieniem.
- Po zakończonej konfiguracji zapisujemy zmiany poprzez wybranie przycisku Zapisz.

Wywołanie ręcznego sprawdzania numerów przez HLR
Ręczne wywołanie sprawdzania numerów na rekordach możliwe jest z Podglądu kampanii.
Kampanie > Kampanie > Wybrana kampania > Podgląd > Więcej > Sprawdź przez HLR > Sprawdź wybrane/pasujące

Sprawdź wybrane uruchomi sprawdzanie dla wybranych (zaznaczonych checkboxem) rekordów.
Sprawdź pasujące uruchomi sprawdzanie dla wszystkich rekordów wyświetlanych aktualnie w podglądzie kampanii. Widoczne rekordy możemy ograniczyć poprzez filtry.