Konfiguracja kolejki czatowej
Każdy rozpoczęty przez odwiedzającego stronę czat czeka na dostępność agenta. Czaty są przekazywane agentom do obsługi zgodnie z wybranym rodzajem kolejkowania.
- W systemie Welyo przejdź do Kampanie > Kolejki.
- W wyświetlonym oknie kliknij Dodaj.

- W zakładce ogólne wpisz nazwę kolejki, następnie w polu rodzaj kolejki z listy rozwijanej wybierz czat.
- Wybierz typ kolejki
- profit based routing (dla optymalizacji zysku) - wiadomość czatowa jest przekazywana do agentów o kompetencjach dobranych dokładnie do potrzeb danego klienta (np. znajomość danego produktu lub obsługa w języku angielskim), a ponadto najważniejsi klienci są obsługiwani najszybciej,
- skill based routing (wg umiejętności) - wiadomość czatowa jest przekazywana do agentów o kompetencjach dobranych dokładnie do potrzeb danego klienta (np. znajomość danego produktu lub obsługa w języku angielskim),
- losowa - kolejka przekazuje wiadomość czatową do agentów w losowej kolejności.
- liniowa - kolejka przekazuje wiadomość czatową do agentów według określonej kolejności.
- najmniej obsłużonych - kolejka przekazuje wiadomość czatową w pierwszej kolejności agentowi, który do tej pory obsługiwał ich najmniej.
- Następnie . Przejdź do zakładki Agenci i grupy i dodaj agentów do tworzonej kolejki czatowej.
- Po wykonaniu tych czynności kliknij przycisk Utwórz.