Wiadomości SMS w zgłoszeniach
Welyo Desk umożliwia kontakt z klientem poprzez dodatkowy kanał komunikacji, jakim jest kanał SMS. Klient, poprzez wysłanie wiadomości SMS, może dokonać zgłoszenia. Użytkownik może tworzyć zgłoszenia z wiadomości przychodzących SMS od klienta, może wysłać wiadomość SMS do klienta ze zgłoszenia, a także może ustawić źródło zgłoszenia jako SMS. Korzyść jaką umożliwia platforma Welyo, to wielokanałowa obsługa zgłoszeń.
Konfiguracja kanału SMS w kampanii zgłoszeniowej
Aby skonfigurować kanał SMS dla zgłoszeń, w panelu Administratora przejdź do menu Kampanie > Kampanie > Edycja kampanii zgłoszeniowej lub Nowa. W zakładce Podstawowe parametry w obszarze Kanały komunikacji zaznacz pole SMS. Uruchomi to kanał SMS w zgłoszeniach oraz zakładkę z jego konfiguracją.

W następnym kroku przejdź do zakładki SMS. Wybierz Kolejkę do obsługi kanału SMS oraz Pole nadawcy. W tym polu możesz wybrać wysyłkę wiadomości SMS z losowego numeru bądź, jeśli masz wykupioną usługę SMS PRO, możesz wybrać Dedykowany numer telefonu do wysyłki wiadomości. Dodatkowo możesz zaznaczyć Odbieraj wiadomości przychodzące, jeśli chcesz, aby kampania odbierała wiadomości SMS od klientów.

Dalsze parametry dotyczą obsługi zgłoszeń. Ustaw Maksymalny czas na obsługę wiadomości SMS. Jeśli chcesz, aby każda wiadomość przychodząca SMS tworzyła nowe zgłoszenie, zaznacz checkbox SMSy nie będą przypisywane do istniejących zgłoszeń.

Jeśli opcja nie zostanie zaznaczona, każda następna wiadomość e-mail czy SMS od tego samego klienta będzie zapisywana w jednym zgłoszeniu, utworzonym na jego karcie.
Konfiguracja automatycznej odpowiedzi SMS
Następnym parametrem do zdefiniowania jest Automatyczna odpowiedź na wiadomość SMS. Jeśli chcesz, żeby system wysyłał automatyczną wiadomość do klienta np. o potwierdzeniu rejestracji zgłoszenia, zaznacz tę opcję i kliknij Konfiguracja.

W wyświetlonym oknie wybierz Pole nadawcy i wpisz Treść automatycznej wiadomości. Możesz wykorzystać gotowe Pola systemowe oraz zdefiniowane w kampanii pola rekordu. Po ich wybraniu odkładane są one w treści wiadomości w miejscu kursora.


Po skonfigurowaniu automatycznej odpowiedzi, Zapisz ustawienia lub Zamknij jeśli nie chcesz zapisywać wprowadzonych zmian.
Konfiguracja szablonów wiadomości SMS
Ostatnim etapem konfiguracji kanału SMS są Szablony wiadomości, możliwe do wyboru dla agentów. W obszarze Szablony wiadomości kliknij Dodaj, aby zdefiniować nowy szablon. W wyświetlonym oknie wpisz Nazwę szablonu, i analogicznie jak w przypadku konfiguracji automatycznej odpowiedzi, wypełnij pozostałe pola.


Zapisz konfigurację lub Zamknij, jeśli chcesz porzucić wprowadzone zmiany.
Po zapisaniu szablonu, będzie on widoczny na liście wszystkich zdefiniowanych szablonów w kampanii. Po zapisaniu ustawień kampanii, szablon będzie dostępny dla agenta w karcie klienta. Możesz Dodać nowy szablon, Edytować lub Usunąć istniejący.

Zapisz ustawienia kampanii lub Zamknij, jeśli nie chcesz wprowadzać zmian.