Konfiguracja masowych wysyłek SMS

Funkcja mass SMS umożliwia automatyczną wysyłkę SMS‐ów do wprowadzonej bazy numerów na podstawie stworzonego szablonu wiadomości. Kampanie mass SMS‐owe to rozwiązanie przeznaczone dla firm, które w łatwy i szybki sposób chcą przekazywać krótkie informacje do swoich odbiorców. Wysyłane powiadomienia mogą dotyczyć informować o spotkaniach, płatnościach za FV, przyjęciu zgłoszenia, prowadzonych akcjach promocyjnych.


Krok 1: Nowa kampania

Krok 2: Konfiguracja kanału massSMS

Krok 3: Uruchomienie wysyłki


Krok 1: Nowa kampania


W systemie Welyo przejdź do menu Kampanie > Kampania > Nowa > Podstawowe parametry

W obszarze parametrów konfiguracyjnych wprowadź dane pól:

  • Nazwa kampanii
  • Opis

Następnie w oknie Kanały komunikacji zaznacz opcję Wysyłka masowa SMS



Krok 2: Konfiguracja kanału massSMS


Po wykonaniu powyższych czynności przejdź do zakładki SMS. W obszarze Konfiguracja >

Pole nadawcy wybierz z listy, w jaki sposób ma się prezentować nadawca wiadomości SMS:

  • Losowo wybrany numer w ramach platformy Welyo
  • Jednym z dostępnych w bibliotece pól nadawcy
  • Wybranym numerem telefonu

Następny obszar dotyczy wysyłki masowej, w ramach którego możemy zdefiniować rozmiary paczek rekordów, czyli do ilu numerów jednocześnie ma być przeprowadzona wysyłka, oraz czas oczekiwania między wysłaniem wiadomości do poszczególnych paczek w minutach.


By zdefiniować szablony wiadomości SMS, które będą wysyłane do klientów, należy wejść w obszar Szablony wiadomości i kliknąć Dodaj


System do przygotowania szablonu wymaga od nas podania nazwy szablonu oraz pola nadawcy, w ramach którego mamy dostępne dwie opcje:

  • Losowy numer
  • Domyślne dla kampanii

Ostatnim polem wymaganym do stworzenia szablonu jest przegotowanie tekstu wiadomości, w ramach którego możemy również wykorzystać takie pola jak

  • Data
  • Godzina
  • Agent

System powyższe dane będzie uzupełniał automatycznie. Po przygotowaniu szablonu należy go zapisać i wybrać z rozwijanej listy „wybierz szablon wiadomości”

Dopasowanie klasyfikatorów do statusów doręczenia będzie możliwe po utworzeniu klasyfikatorów dla kampanii. 

Po stworzeniu klasyfikatorów dla kampanii należy je przypiąć do odpowiednich statusów wysyłki. Poniżej przedstawiamy statusy dostępne w systemie:

  • Przedawniona –wiadomość została niedostarczona, ponieważ numer zbyt długo był nieosiągalny
  • Dostarczona –wiadomość została dostarczona do odbiorcy
  • Niedostarczona –wiadomość została niedostarczona z powodu, np. błędnego numeru odbiorcy
  • Nieznany –brak raportu doręczenia wiadomości

Status wysyłki może być śledzony z wykorzystaniem  raportu z kontaktów, w którym oprócz godziny wysyłki oraz numeru odbiorcy można obserwować status wiadomości. 


Krok 3: Uruchomienie wysyłki


Wysyłka SMS rozpoczyna się w momencie uruchomienia kampanii. W tym celu zaznacz wybraną i kliknij Wł/Wył.

Każda wysłana wiadomość posiada swój status odpowiadający statusowi doręczenia wiadomości.

Rekord, do którego zrealizowano wysyłkę oznaczany jest klasyfikatorem zamknięcie (system)

System wysyła wiadomości do wszystkich rekordów, które nie są zamknięte. Istnieje możliwość planowania wysyłki wykorzystując funkcje ponownych kontaktów. Ustawienie na rekordzie klasyfikatora oznaczającego recall oraz wskazanie daty i godziny spowoduje, że wysyłka zostanie zrealizowana we wskazanym terminie.

Wysłana wiadomość tworzona jest zawsze z aktualnie wybranego w konfiguracji kampanii szablonu wiadomości. 

Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Proszę spróbować później