Konfiguracja formularza WWW

Welyo udostępnia możliwość zbierania klientów z formularza WWW, umieszczonego na stronie internetowej, a także jego konfigurację. Formularz WWW jest prosty w obsłudze, konfiguracji i uruchomieniu.

Krok 1: Nowa kampania

Krok 2: Konfiguracja formularza

Krok 3: Generowanie kodu formularza

Krok 4: Uruchomienie kampanii


Krok 1: Nowa kampania


1. Aby skonfigurować formularz WWW , w panelu Administratora przejdź do menu Kampanie > Kampanie > edycja wybranej kampanii lub nowa.

2. W zakładce  Podstawowe parametry przejdź do obszaru Kanały komunikacji i zaznacz Kanał WWW. 

3. Przejdź do zakładki Formularze. Wyświetlona zostanie lista wszystkich dotychczas zdefiniowanych formularzy. 

4. Aby zdefiniować nowy formularz, kliknij przycisk Dodaj > Formularz.


Krok 2: Konfiguracja formularza


Okno konfiguracji formularza jest podzielone na następujące obszary:

1. Ustawienia – podstawowe parametry– w tym miejscu uzupełnij następujące pola:

  • Nazwa– wprowadź nazwę definiowanego formularza
  • Rodzaj – wybierz, czy ma to być formularz w formie widgetu czy osadzony w treści.
  • Pozycja widgetu  - jeśli wybrałeś rodzaj widget, wybierz, w którym obszarze Twojej strony internetowej ma się wyświetlać definiowany formularz.
  • Ważność – wybierz, jaką ważność ma posiadać rekord utworzony z formularza WWW. Ważność definiowana jest od 0 do 100.
  • Przypomnienie – wprowadź czas w minutach, po jakim zgłoszenie wraz z przypomnieniem zostanie wyświetlone w kalendarzu recalli .

2. Ustawienia – Konfiguracja wyglądu – w tym miejscu skonfiguruj wygląd swojego formularza

  • Kolor belki formularza
  • Tekst po rozwinięciu
  • Tekst przycisku „Wyślij”
  •  Kolor przycisku „Wyślij”

3. Ustawienia - Personalizacja stylu formularza (CSS) – w tym obszarze możesz zdefiniować własne style CSS dla formularza.

4. Ustawienia - Strony na których osadzisz formularz – w tym obszarze zdefiniuj adresy URL stron internetowych, na których będziesz osadzał tworzony formularz.

Tworzenie formularza – w tym miejscu należy skonfigurować pola, które chcesz wyświetlać w formularzu na stronie internetowej.

W obszarze Tworzenie formularza uzupełnij pole Kontakt. Jest ono niezbędne do prawidłowego działania formularza. Wprowadź treść pytania lub tekst wprowadzający. Z listy wybierz typ kontaktu: telefon lub mail. Jeśli wybierzesz telefon, możliwy będzie kontakt telefoniczny z osobą, która wypełniła formularz. Analogicznie, jeśli wybierzesz mail, z osobą z formularza skontaktujesz się mailowo.

Aby dodać nowe pole formularza kliknij przycisk Dodaj pole. W nowo dodanym polu uzupełnij Treść pytania lub tekst wprowadzający. Z listy rozwijanej wybierz jeden z proponowanych typów pól. Pola, jakie możesz wybrać:

  •    Data – pole z kalendarzem
  •    Godzina – lista godzin do wyboru z interwałem co 15 min – istnieje możliwość wpisania godziny ręcznie
  •    Mail – pole tekstowe do wpisania adresu e-mail klienta. W polu Typ mapowania możesz zdecydować, czy mail ma być daną kontaktową, czy ma być zmapowany z polem rekordu.
  •    Telefon – pole tekstowe do wpisania numeru telefonu klienta. W polu Typ mapowania możesz zdecydować, czy numer telefonu ma być daną kontaktową, czy ma być zmapowany z polem rekordu.
  •    Pole tekstowe– wybierz, jeśli klient ma zostawić np. opis zdarzenia.
  •    Duże pole tekstowe – użyj tego pola jeśli chcesz, aby Twoi klienci zostawili dłuższą wiadomość tekstową.
  •    Pole jednokrotnego wyboru – klient będzie mógł wybrać w formularzu tylko jedną zdefiniowaną przez Ciebie odpowiedź. Aby dodać opcje wyboru dla klienta, kliknij Dodaj odpowiedź
  •    Pole wielokrotnego wyboru – klient będzie mógł wybrać w formularzu kilka zdefiniowanych przez Ciebie odpowiedzi. Aby dodać opcje do wyboru kliknij Dodaj odpowiedź
  •    Pole z maską – pozwala na wprowadzenie wartości w preferowany przez nas sposób. Znaki definiujące maskę:

o   A – wielkie litery

o   a – małe litery

o   Z – wielkie i małe litery

o   # - cyfry

o   * - dowolny znak

  •    Prośba o kontakt – pole gdzie zgłaszający wprowadza preferowaną datę i godzinę kontaktu
  •    Tekst – pole służy do zdefiniowania tekstu np. powitalnego w formularzu dla klienta

Każdy dodany typ pola powiąż z polem rekordu

Zaznacz opcję wymagane, jeżeli definiowane pole ma być wymagane do uzupełnienia przez klienta

Kolejność pytań można zmienić stosując opcję przeciągnij i upuść. Wystarczy wcisnąć lewy kursor myszy na polu, które chcesz przesunąć i przenieść na nowe miejsce.

Aby zobaczyć aktualny wygląd formularza kliknij przycisk Podgląd formularza. Wyświetlony zostanie widok skonfigurowanego formularza.

Jeśli został zdefiniowany czas, po jakim mają być przekazywane wiadomości do agenta (  pole Przypomnienie), system ustawi ponowny kontakt na karcie klienta zgodnie z wprowadzoną wartością.

Jeśli w formularzu zostanie zdefiniowane pole Prośba o kontakt, przypomnienie zostanie ustawione zgodnie z wprowadzonymi przez klienta danymi. Analogicznie jak w przypadku przypomnienia, odkładany jest bloczek z informacją, na kiedy zostało ono ustawione.

W przypadku, gdy w formularzu zostaną zdefiniowane oba pola Prośba o kontakt oraz Przypomnienie, przypomnienie jest ustawiane zgodnie z polem Prośba o kontakt. Jeżeli to pole nie zostanie uzupełnione przez odwiedzającego serwis WWW, system ustawi datę ponownego kontaktu na czas zgodny z wartością z pola Przypomnienie.

System ustawi recall, który będzie dostępny dla agentów w kalendarzu recalli.


Po wykonaniu wszystkich czynności kliknij Zapisz. Skonfigurowany przez Ciebie formularz będzie widoczny na liście wszystkich formularzy. Aby formularz był widoczny na stronie internetowej, zaznacz opcję Aktywność.  


Krok 3: Generowanie kodu formularza


Aby wygenerować kod formularza, który należy wkleić na stronę WWW, kliknij ikonę kodu. 

Skopiuj go, wklej na swoją stronę internetową i zacznij korzystać z formularza WWW


Krok 4: Uruchomienie kampanii

Aktualnie kampania jest nieaktywna - wyświetla się jako wyszarzona. W lewym górnym rogu odznaczamy chceck box Tylko aktywne


Wybieramy z listy naszą kampanię i klikamy przycisk Wł/Wył


Administrator może decydować o uruchamianiu, wyłączaniu i zamykaniu kampanii. Ma to wpływ na pracę w systemie, ponieważ Agenci mogą pracować wyłącznie we włączonych kampaniach.






Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Proszę spróbować później