Konfiguracja formularza WWW
Welyo udostępnia możliwość zbierania klientów z formularza WWW, umieszczonego na stronie internetowej, a także jego konfigurację. Formularz WWW jest prosty w obsłudze, konfiguracji i uruchomieniu.
Krok 1: Nowa kampania
Krok 2: Konfiguracja formularza
Krok 3: Generowanie kodu formularza
Krok 4: Uruchomienie kampanii
Krok 1: Nowa kampania
1. Aby skonfigurować formularz WWW , w panelu Administratora przejdź do menu Kampanie > Kampanie > edycja wybranej kampanii lub nowa.
2. W zakładce Podstawowe parametry przejdź do obszaru Kanały komunikacji i zaznacz Kanał WWW.

3. Przejdź do zakładki Formularze. Wyświetlona zostanie lista wszystkich dotychczas zdefiniowanych formularzy.

4. Aby zdefiniować nowy formularz, kliknij przycisk Dodaj > Formularz.

Krok 2: Konfiguracja formularza
Okno konfiguracji formularza jest podzielone na następujące obszary:
1. Ustawienia – podstawowe parametry– w tym miejscu uzupełnij następujące pola:
- Nazwa– wprowadź nazwę definiowanego formularza
- Rodzaj – wybierz, czy ma to być formularz w formie widgetu czy osadzony w treści.
- Pozycja widgetu - jeśli wybrałeś rodzaj widget, wybierz, w którym obszarze Twojej strony internetowej ma się wyświetlać definiowany formularz.
- Ważność – wybierz, jaką ważność ma posiadać rekord utworzony z formularza WWW. Ważność definiowana jest od 0 do 100.
- Przypomnienie – wprowadź czas w minutach, po jakim zgłoszenie wraz z przypomnieniem zostanie wyświetlone w kalendarzu recalli .
2. Ustawienia – Konfiguracja wyglądu – w tym miejscu skonfiguruj wygląd swojego formularza
- Kolor belki formularza
- Tekst po rozwinięciu
- Tekst przycisku „Wyślij”
- Kolor przycisku „Wyślij”
3. Ustawienia - Personalizacja stylu formularza (CSS) – w tym obszarze możesz zdefiniować własne style CSS dla formularza.
4. Ustawienia - Strony na których osadzisz formularz – w tym obszarze zdefiniuj adresy URL stron internetowych, na których będziesz osadzał tworzony formularz.

Tworzenie formularza – w tym miejscu należy skonfigurować pola, które chcesz wyświetlać w formularzu na stronie internetowej.
W obszarze Tworzenie formularza uzupełnij pole Kontakt. Jest ono niezbędne do prawidłowego działania formularza. Wprowadź treść pytania lub tekst wprowadzający. Z listy wybierz typ kontaktu: telefon lub mail. Jeśli wybierzesz telefon, możliwy będzie kontakt telefoniczny z osobą, która wypełniła formularz. Analogicznie, jeśli wybierzesz mail, z osobą z formularza skontaktujesz się mailowo.
Aby dodać nowe pole formularza kliknij przycisk Dodaj pole. W nowo dodanym polu uzupełnij Treść pytania lub tekst wprowadzający. Z listy rozwijanej wybierz jeden z proponowanych typów pól. Pola, jakie możesz wybrać:
- Data – pole z kalendarzem
- Godzina – lista godzin do wyboru z interwałem co 15 min – istnieje możliwość wpisania godziny ręcznie
- Mail – pole tekstowe do wpisania adresu e-mail klienta. W polu Typ mapowania możesz zdecydować, czy mail ma być daną kontaktową, czy ma być zmapowany z polem rekordu.
- Telefon – pole tekstowe do wpisania numeru telefonu klienta. W polu Typ mapowania możesz zdecydować, czy numer telefonu ma być daną kontaktową, czy ma być zmapowany z polem rekordu.
- Pole tekstowe– wybierz, jeśli klient ma zostawić np. opis zdarzenia.
- Duże pole tekstowe – użyj tego pola jeśli chcesz, aby Twoi klienci zostawili dłuższą wiadomość tekstową.
- Pole jednokrotnego wyboru – klient będzie mógł wybrać w formularzu tylko jedną zdefiniowaną przez Ciebie odpowiedź. Aby dodać opcje wyboru dla klienta, kliknij Dodaj odpowiedź
- Pole wielokrotnego wyboru – klient będzie mógł wybrać w formularzu kilka zdefiniowanych przez Ciebie odpowiedzi. Aby dodać opcje do wyboru kliknij Dodaj odpowiedź
- Pole z maską – pozwala na wprowadzenie wartości w preferowany przez nas sposób. Znaki definiujące maskę:
o A – wielkie litery
o a – małe litery
o Z – wielkie i małe litery
o # - cyfry
o * - dowolny znak
- Prośba o kontakt – pole gdzie zgłaszający wprowadza preferowaną datę i godzinę kontaktu
- Tekst – pole służy do zdefiniowania tekstu np. powitalnego w formularzu dla klienta
Każdy dodany typ pola powiąż z polem rekordu
Zaznacz opcję wymagane, jeżeli definiowane pole ma być wymagane do uzupełnienia przez klienta

Kolejność pytań można zmienić stosując opcję przeciągnij i upuść. Wystarczy wcisnąć lewy kursor myszy na polu, które chcesz przesunąć i przenieść na nowe miejsce.
Aby zobaczyć aktualny wygląd formularza kliknij przycisk Podgląd formularza. Wyświetlony zostanie widok skonfigurowanego formularza.

Jeśli został zdefiniowany czas, po jakim mają być przekazywane wiadomości do agenta ( pole Przypomnienie), system ustawi ponowny kontakt na karcie klienta zgodnie z wprowadzoną wartością.

Jeśli w formularzu zostanie zdefiniowane pole Prośba o kontakt, przypomnienie zostanie ustawione zgodnie z wprowadzonymi przez klienta danymi. Analogicznie jak w przypadku przypomnienia, odkładany jest bloczek z informacją, na kiedy zostało ono ustawione.

W przypadku, gdy w formularzu zostaną zdefiniowane oba pola Prośba o kontakt oraz Przypomnienie, przypomnienie jest ustawiane zgodnie z polem Prośba o kontakt. Jeżeli to pole nie zostanie uzupełnione przez odwiedzającego serwis WWW, system ustawi datę ponownego kontaktu na czas zgodny z wartością z pola Przypomnienie.
System ustawi recall, który będzie dostępny dla agentów w kalendarzu recalli.
Po wykonaniu wszystkich czynności kliknij Zapisz. Skonfigurowany przez Ciebie formularz będzie widoczny na liście wszystkich formularzy. Aby formularz był widoczny na stronie internetowej, zaznacz opcję Aktywność.

Krok 3: Generowanie kodu formularza
Aby wygenerować kod formularza, który należy wkleić na stronę WWW, kliknij ikonę kodu.

Skopiuj go, wklej na swoją stronę internetową i zacznij korzystać z formularza WWW
Krok 4: Uruchomienie kampanii
Aktualnie kampania jest nieaktywna - wyświetla się jako wyszarzona. W lewym górnym rogu odznaczamy chceck box Tylko aktywne

Wybieramy z listy naszą kampanię i klikamy przycisk Wł/Wył
Administrator może decydować o uruchamianiu, wyłączaniu i zamykaniu kampanii. Ma to wpływ na pracę w systemie, ponieważ Agenci mogą pracować wyłącznie we włączonych kampaniach.
