Call Forwarding (CF)

Co to za funkcja?

Funkcja CF umożliwia ustawienie przekierowań dla użytkownika PBX, dzięki czemu połączenia kierowane na numer miejski użytkownika w określonych okolicznościach, np. niedostępność czy zajętość, będą przekierowywane na pocztę głosową lub inny wskazany numer.

Do czego może się przydać?

Funkcja ta przyda się, jeśli chcesz usprawnić komunikację z użytkownikami PBX i zadbać, by każde połączenie klienta zostało odpowiednio skierowane i obsłużone.


Konfiguracja  w Welyo

Wszystkie opisane przekierowania zadziałają jedynie w przypadku połączeń wykonywanych bezpośrednio na numer miejski użytkownika (lokalny, nie numer komórkowy). Połączenia przychodzące w ramach infolinii nie będą przekierowywane.

  1. Z poziomu administratora platformy przechodzimy Personel > Użytkownicy

  1. Wybieramy użytkownika z listy > Więcej > Ustaw CF

  1. W panelu ustawień przekierowań użytkownika konfigurujemy w jakich wypadkach i na jaki numer ma nastąpić przekierowanie.

Poniżej opisana jest każda z dostępnych opcji

  • Nie przełączaj połączeń wewnętrznych – po aktywacji tej funkcji nie będą realizowane przekierowania dla połączeń wewnętrznych (w tym transferów i konsultacji), tj. połączeń realizowanych między użytkownikami platformy.
  • Bezwarunkowe – każde połączenie kierowane na numer miejski użytkownika PBX zostanie przekierowane na numer wpisany w polu Telefon.
  • Brak odpowiedzi – połączenia zostaną przekierowane na numer wpisany w polu Telefon jedynie w przypadku braku odpowiedzi numeru miejskiego użytkownika PBX (za brak odpowiedzi uznajemy wydzwanianie numeru przez 30 sekund, po tym czasie następuje przekierowanie).
  • Zajęty – połączenia zostaną przekierowane na numer wpisany w polu Telefon jedynie w przypadku zajętości numeru miejskiego użytkownika PBX (również w sytuacji, gdy fizycznie na telefonie zostanie uruchomiony przycisk DND - do not disturb)
  • Niedostępny – połączenia zostaną przekierowane na numer wpisany w polu Telefon jedynie w przypadku niedostępności numeru miejskiego użytkownika PBX (np. wyłączonego telefonu, braku Internetu, braku prądu).
  • Numer telefonu w pamięci podręcznej – umożliwia wpisanie numeru telefonu, który zostanie zapamiętany przy ustawieniach przekierowań kodem centrali bezpośrednio na telefonie. Po wybraniu przekierowania zaznaczamy, jaka akcja ma zostać wykonana na połączeniu.
  • Brak – połączenia nie będą przekierowywane, służy do dezaktywacji przekierowań.
  • Poczta głosowa – połączenia będą przekierowywane na pocztę głosową. Konieczne jest podanie adresu e-mail, na który mają być wysyłane nagrania z poczty.
  • Telefon – połączenia będą przekierowywane na wskazany numer telefonu. Konieczne jest podanie numeru, na który połączenia mają być przekierowywane.

  1. Zapisujemy zmiany poprzez wybranie przycisku Zapisz.
Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Proszę spróbować później