Call Forwarding (CF)
Co to za funkcja?
Funkcja CF umożliwia ustawienie przekierowań dla użytkownika PBX, dzięki czemu połączenia kierowane na numer miejski użytkownika w określonych okolicznościach, np. niedostępność czy zajętość, będą przekierowywane na pocztę głosową lub inny wskazany numer.
Do czego może się przydać?
Funkcja ta przyda się, jeśli chcesz usprawnić komunikację z użytkownikami PBX i zadbać, by każde połączenie klienta zostało odpowiednio skierowane i obsłużone.
Konfiguracja w Welyo
Wszystkie opisane przekierowania zadziałają jedynie w przypadku połączeń wykonywanych bezpośrednio na numer miejski użytkownika (lokalny, nie numer komórkowy). Połączenia przychodzące w ramach infolinii nie będą przekierowywane.
- Z poziomu administratora platformy przechodzimy Personel > Użytkownicy

- Wybieramy użytkownika z listy > Więcej > Ustaw CF

- W panelu ustawień przekierowań użytkownika konfigurujemy w jakich wypadkach i na jaki numer ma nastąpić przekierowanie.

Poniżej opisana jest każda z dostępnych opcji
- Nie przełączaj połączeń wewnętrznych – po aktywacji tej funkcji nie będą realizowane przekierowania dla połączeń wewnętrznych (w tym transferów i konsultacji), tj. połączeń realizowanych między użytkownikami platformy.
- Bezwarunkowe – każde połączenie kierowane na numer miejski użytkownika PBX zostanie przekierowane na numer wpisany w polu Telefon.
- Brak odpowiedzi – połączenia zostaną przekierowane na numer wpisany w polu Telefon jedynie w przypadku braku odpowiedzi numeru miejskiego użytkownika PBX (za brak odpowiedzi uznajemy wydzwanianie numeru przez 30 sekund, po tym czasie następuje przekierowanie).
- Zajęty – połączenia zostaną przekierowane na numer wpisany w polu Telefon jedynie w przypadku zajętości numeru miejskiego użytkownika PBX (również w sytuacji, gdy fizycznie na telefonie zostanie uruchomiony przycisk DND - do not disturb)
- Niedostępny – połączenia zostaną przekierowane na numer wpisany w polu Telefon jedynie w przypadku niedostępności numeru miejskiego użytkownika PBX (np. wyłączonego telefonu, braku Internetu, braku prądu).
- Numer telefonu w pamięci podręcznej – umożliwia wpisanie numeru telefonu, który zostanie zapamiętany przy ustawieniach przekierowań kodem centrali bezpośrednio na telefonie. Po wybraniu przekierowania zaznaczamy, jaka akcja ma zostać wykonana na połączeniu.
- Brak – połączenia nie będą przekierowywane, służy do dezaktywacji przekierowań.
- Poczta głosowa – połączenia będą przekierowywane na pocztę głosową. Konieczne jest podanie adresu e-mail, na który mają być wysyłane nagrania z poczty.
- Telefon – połączenia będą przekierowywane na wskazany numer telefonu. Konieczne jest podanie numeru, na który połączenia mają być przekierowywane.
- Zapisujemy zmiany poprzez wybranie przycisku Zapisz.