Integracja z Messengerem

Co to za funkcja?

Integracja ta daje możliwość prowadzenia czatu z klientami z wykorzystaniem Messengera. Klient komunikować się może poprzez stronę na Facebooku, a jego wiadomości trafiać będą do agentów pracujących w platformie Welyo.

Wiadomości wysyłane poprzez Messengera odkładane są w raporcie Kontakty > Kontakty. Treść wiadomości dostępna jest w kolumnie Szczegóły.


Konwersacja aktywna jest przez 24 godziny, w tym czasie możliwa jest wymiana wiadomości w danym oknie czatu.

Jeżeli Klient napisze poza godzinami pracy, wiadomość zostanie przekazana agentowi dopiero w czasie dostępności kampanii.

Przykład: kampania pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00-18:00. Klient wysyła wiadomość w poniedziałek o 18:05, więc wiadomość zostanie doręczona we wtorek o 08:00.


Wiadomości wysyłane poza godzinami pracy również widoczne będą w raporcie kontakty, dzięki czemu będzie możliwość reakcji na kontakt spoza godzin dostępności kampanii.


Do czego może się przydać?

1. Integracja z Messengerem może być wykorzystana, gdy chcesz korzystać z funkcji dwóch platform jednocześnie.

2. Opcja ta doskonale się sprawdzi, gdy zależy Ci na uproszczeniu komunikacji z klientami.

Jakie korzyści płyną z jej wykorzystania? 

Integracja z Messengerem usprawni pracę Agentów i zwiększy jej efektywność, uprości komunikację 

z Klientami, co wpłynie na ich zadowolenie. 

Od czego zacząć?

1. W celu uruchomienia funkcji skontaktuj się z opiekunem handlowym, który zadba o wszelkie formalności. Pamiętaj, by określić ilu agentów będzie pracować w integracji z Messengerem. Informacja ta musi zostać przekazana opiekunowi handlowemu. 😊

2. Upewnij się, że masz dostęp do panelu Administratora.



Konfiguracja w Welyo


KROK 1 Kolejka

Kampanie > Kolejki > Dodaj


Na samym początku konieczne jest utworzenie kolejki chat, w której dodamy Agentów mających pracować w integracji z Messengerem.

! Kolejkę tworzymy na początku, by w kolejnym kroku móc utworzyć kampanię i dodać do niej odpowiednią kolejkę.


W tym miejscu wprowadzamy nazwę kolejki, rodzaj i typ oraz język.

Rodzaj kolejki musi być ustawiony jako kolejka chat.

Typ określa sposób, w jaki rekordy będą kierowane do agenta.

! Szczegółowy opis tworzenia kolejki dostępny jest w Centrum Pomocy w sekcji poświęconej kolejce.

Następnie przechodzimy do zakładki Agenci i grupy¸ by dodać agentów, którzy mają pracować w integracji z Messengerem. Po dodaniu agentów pamiętaj, by kliknąć Utwórz

KROK 2 Kampania

Kampanie > Kampanie > Dodaj


Kolejnym elementem jest utworzenie kampanii, w której dodany będzie kanał Chat

W zakładce Chat dodajemy wcześniej utworzoną kolejkę chat.

! W sekcji tej dostępna jest też szczegółowa instrukcja konfiguracji kanału chat.


W tej samej zakładce dostępny jest kod, pamiętaj, by wkleić go na stronie, na której chat ma być dostępny. 

Po wprowadzeniu zmian klikamy Utwórz. 😊 



KROK 3 Konfiguracja integracji

Logujemy się do panelu Administratora i przechodzimy do konfiguracji integracji

Administracja > Integracje > Facebook Messenger

Otworzy się okno konfiguracji, w którym należy dodać stronę z Facebooka. Klikamy Dodaj/Usuń strony z Facebooka.  

Pokaże się okno logowania do Facebooka. Konieczne jest zalogowanie, by można było dodać integrację w platformie Welyo. Logowanie musi być do konta administratora.



Gdy już zalogujemy się do Facebooka w oknie konfiguracji w Welyo musimy wybrać kampanię, w której mają być odkładane informacje odnośnie do konwersacji chat.

Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Proszę spróbować później