Integracja z Messengerem
Co to za funkcja?
Integracja ta daje możliwość prowadzenia czatu z klientami z wykorzystaniem Messengera. Klient komunikować się może poprzez stronę na Facebooku, a jego wiadomości trafiać będą do agentów pracujących w platformie Welyo.
Wiadomości wysyłane poprzez Messengera odkładane są w raporcie Kontakty > Kontakty. Treść wiadomości dostępna jest w kolumnie Szczegóły.
Konwersacja aktywna jest przez 24 godziny, w tym czasie możliwa jest wymiana wiadomości w danym oknie czatu.
Jeżeli Klient napisze poza godzinami pracy, wiadomość zostanie przekazana agentowi dopiero w czasie dostępności kampanii.
Przykład: kampania pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00-18:00. Klient wysyła wiadomość w poniedziałek o 18:05, więc wiadomość zostanie doręczona we wtorek o 08:00.
Wiadomości wysyłane poza godzinami pracy również widoczne będą w raporcie kontakty, dzięki czemu będzie możliwość reakcji na kontakt spoza godzin dostępności kampanii.
Do czego może się przydać?
1. Integracja z Messengerem może być wykorzystana, gdy chcesz korzystać z funkcji dwóch platform jednocześnie.
2. Opcja ta doskonale się sprawdzi, gdy zależy Ci na uproszczeniu komunikacji z klientami.
Jakie korzyści płyną z jej wykorzystania?
Integracja z Messengerem usprawni pracę Agentów i zwiększy jej efektywność, uprości komunikację
z Klientami, co wpłynie na ich zadowolenie.
Od czego zacząć?
1. W celu uruchomienia funkcji skontaktuj się z opiekunem handlowym, który zadba o wszelkie formalności. Pamiętaj, by określić ilu agentów będzie pracować w integracji z Messengerem. Informacja ta musi zostać przekazana opiekunowi handlowemu. 😊
2. Upewnij się, że masz dostęp do panelu Administratora.
Konfiguracja w Welyo
KROK 1 Kolejka
Kampanie > Kolejki > Dodaj
Na samym początku konieczne jest utworzenie kolejki chat, w której dodamy Agentów mających pracować w integracji z Messengerem.
! Kolejkę tworzymy na początku, by w kolejnym kroku móc utworzyć kampanię i dodać do niej odpowiednią kolejkę.

W tym miejscu wprowadzamy nazwę kolejki, rodzaj i typ oraz język.
Rodzaj kolejki musi być ustawiony jako kolejka chat.
Typ określa sposób, w jaki rekordy będą kierowane do agenta.
! Szczegółowy opis tworzenia kolejki dostępny jest w Centrum Pomocy w sekcji poświęconej kolejce.
Następnie przechodzimy do zakładki Agenci i grupy¸ by dodać agentów, którzy mają pracować w integracji z Messengerem. Po dodaniu agentów pamiętaj, by kliknąć Utwórz

KROK 2 Kampania
Kampanie > Kampanie > Dodaj
Kolejnym elementem jest utworzenie kampanii, w której dodany będzie kanał Chat.

W zakładce Chat dodajemy wcześniej utworzoną kolejkę chat.
! W sekcji tej dostępna jest też szczegółowa instrukcja konfiguracji kanału chat.
W tej samej zakładce dostępny jest kod, pamiętaj, by wkleić go na stronie, na której chat ma być dostępny.

Po wprowadzeniu zmian klikamy Utwórz. 😊
KROK 3 Konfiguracja integracji
Logujemy się do panelu Administratora i przechodzimy do konfiguracji integracji
Administracja > Integracje > Facebook Messenger
Otworzy się okno konfiguracji, w którym należy dodać stronę z Facebooka. Klikamy Dodaj/Usuń strony z Facebooka.

Pokaże się okno logowania do Facebooka. Konieczne jest zalogowanie, by można było dodać integrację w platformie Welyo. Logowanie musi być do konta administratora.
Gdy już zalogujemy się do Facebooka w oknie konfiguracji w Welyo musimy wybrać kampanię, w której mają być odkładane informacje odnośnie do konwersacji chat.
