Binding

W nowym panelu, gdzie Welyo PBX oraz Welyo są połączone w jedną usługę Użytkownicy wykorzystują tzw. bindingi - powiązanie numeru telefonu z Agentem w systemie.

Zarządzanie bindingiem agenta przez administratora

Administrator ma możliwość wpływania na binding agenta w trakcie jego pracy.

Może to zrobić, zaznaczając checkbox „Używaj numeru miejskiego zamiast stanowiska” — wówczas binding zostaje założony automatycznie, a agent zostaje przypisany wyłącznie do wskazanego numeru miejskiego, bez możliwości wyboru innego stanowiska.

W dowolnym momencie pracy agenta administrator może odznaczyć ten checkbox, co powoduje zdjęcie bindingu i przywrócenie agentowi swobody wyboru stanowiska.

WAŻNE! Podczas wprowadzania takich zmian agent nie może prowadzić rozmowy.

W przypadku aktywnego połączenia system wyświetli komunikat informujący o braku możliwości edycji agenta ze względu na trwającą rozmowę.


Wybór stanowiska przez użytkownika

eśli użytkownik nie ma zaznaczonej opcji „Używaj numeru miejskiego zamiast stanowiska”, może samodzielnie wybrać stanowisko w panelu Welyo.

Aby to zrobić, należy kliknąć w pole Stanowisko w prawym górnym rogu ekranu.

Po kliknięciu w pole ze stanowiskiem pojawi się lista możliwych stanowisk do wyboru.

Użytkownik, który ma zaznaczoną opcję „Używaj numeru miejskiego zamiast stanowiska”, nie będzie miał takiej możliwości, ponieważ opcja ta przypisuje agenta wyłącznie do jego numeru miejskiego i blokuje wybór innego stanowiska.


Zdjęcie bindingu

Binding można zdjąć na kilka sposobów, w zależności od rodzaju użytkownika:

  • Administrator – poprzez edycję profilu użytkownika w panelu Welyo.
  • Użytkownik PBX – za pomocą kodu #404#.
  • Agent – klikając w pole Stanowisko na górnej belce w panelu Welyo, a następnie wybierając opcję „Nie wybieram stanowiska”.

Binding nie jest zdejmowany podczas zmiany uprawnień w panelu użytkownika – niezależnie od typu konta.

Oznacza to, że jeśli np. agent zmieni swój panel na nadzorcę, a nadzorca na administratora, przypisany binding pozostanie aktywny.

Binding nie zostanie również zdjęty w przypadku zmiany typu konta z PBX na Welyo lub odwrotnie.


Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Proszę spróbować później